Aktywne eventy, czyli świetny sposób na zadbanie o kondycję pracowników

Data wpisu: 13.01.2020

Nie jest żadną tajemnicą, że sprawne ciało to sprawny umysł, a sprawny umysł to lepsza efektywność w pracy. O tej zasadzie powinni pamiętać wszyscy pracodawcy. Zwłaszcza, że jako właściciel firmy masz wpływ na to, jak i czy w ogóle dbają o siebie Twoi pracownicy. Możesz przecież zaoferować im pozapłacowy element wynagrodzenia w postaci karty sportowej czy – i to pewnie będzie dla Ciebie małe zaskoczenie – regularnie organizować dla nich aktywne eventy. Kilka ciekawych propozycji znajdziesz w naszym poradniku.

Aktywny wyjazd integracyjny

Firmowe wyjazdy integracyjne kojarzą się z jednym – nie napiszemy tego wprost, ale z pewnością sam domyślasz się, o co chodzi. A może by tak to zmienić? Przy okazji kolejnego wyjazdu zaproponuj pracownikom integrację na sportowo. Świetnym pomysłem będzie chociażby wynajęcie trenera personalnego i dietetyka, którzy podejdą do każdego pracownika indywidualnie, ocenią ich kondycję i zaproponują ułożenie planu treningowego. To z pewnością będzie fajna odskocznia i coś zupełnie nowego dla większości pracowników, zwłaszcza tych znudzonych już „standardowymi” wyjazdami integracyjnymi.

Szkolenie, ale wcale nie biznesowe

Organizujesz szkolenia dla pracowników? To bardzo dobra inwestycja w kadry. Następnym razem spróbuj jednak czegoś innego i zaskocz swój zespół szkoleniem nie z tematyki stricte biznesowej czy zawodowej, ale zdrowotnej. Może to być chociażby prelekcja na temat zdrowego odżywiania, dbania o formę na stanowisku biurowym, efektywnego wypoczynku czy prewencji chorób sercowych i otyłości. Takie szkolenie wcale nie będzie stratą czasu, bo być może dla części pracowników okaże się motywacją do zmiany swojego trybu życia, co pozytywnie wpłynie na ich efektywność w pracy.

Cykliczne treningi dla pracowników

O formę pracowników można dbać nie tylko przy okazji wyjazdów. Bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie wprowadzenie w firmie cyklicznych sesji treningowych. Porozmawiaj z pracownikami, czy na przykład nie mieliby ochoty stworzyć firmowej grupy kolarskiej, biegowej czy pływackiej? Sfinansuj zakup strojów, zgłoś drużynę do jakichś lokalnych czy ogólnopolskich zawodów, zadbaj o to, aby każdy wspólny trening był porządnie zorganizowany (catering, wyznaczona trasa, dodatkowe atrakcje, np. wyścig z nagrodami).

Można to świetnie wykorzystać w celach promocyjnych, na przykład organizując eventy biznesowo-sportowe i promując je w mediach, w tym społecznościowych. W ten sposób nie tylko zadbasz o formę pracowników, ale także ocieplisz wizerunek przedsiębiorstwa i zainwestujesz w budowanie renomy atrakcyjnego pracodawcy.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy