Event marketing w strategii CSR: od czego zacząć?

Data wpisu: 27.01.2020

CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to bardzo popularna strategia promocji marki. Firmy chętnie inwestują w działania z zakresu szeroko pojętej dobroczynności oraz angażują się w sprawy ważne dla świata, aby poprawić swój wizerunek i zaskarbić sobie przychylność konsumentów. W ten trend świetnie wpisują się także eventy, które mogą być bardzo skutecznym narzędziem w strategii CSR. Sprawdź, jak się za to zabrać.

Zacznij od wybrania działalności

Chodzi oczywiście o to, abyś skupił się na wskazaniu takiego celu, w którego realizacji Twoja firma może i chce pomóc. Podpowiedź: wybierz coś, co może mieć czytelny dla konsumentów związek z Twoją marką.

Przykładowo: jeśli sprzedajesz ekologiczną żywność, to świetnym pomysłem będzie wspieranie działalności organizacji pomagających w oczyszczaniu mórz czy chroniących pszczoły. Oba obszary można znakomicie wykorzystać przy okazji organizacji eventu, o czym przeczytasz w dalszej części poradnika.

Dopasuj event do wybranego celu

Gdy wiesz już, jaki cel zamierzasz sponsorować, możesz przejść do kluczowego etapu. Event musi być w czytelny sposób związany z przedmiotem działalności dobroczynnej. Tylko wtedy uda się osiągnąć zamierzony efekt, czyli podkreślić społeczną odpowiedzialność biznesu.

Ponownie sięgnijmy po przykład z organizacją walczącą o zahamowanie procesu wymierania pszczół. Bardzo fajnym pomysłem na event będzie tutaj zorganizowanie imprezy, w ramach której pracownicy Twojej firmy (z Tobą na czele) będą budować ule. Taki event z pewnością spotka się z dobrym przyjęciem i zwróci uwagę konsumentów na Twoją markę. W końcu im także zależy na dobru przyrody, o czym świadczy fakt, że sięgają po oferowane przez Ciebie ekologiczne produkty żywnościowe.

Zadbaj o medialność wydarzenia

I absolutnie się tego nie wstydź! To, że wspierasz jakiś szczytny cel, nie powinno pozostawać w ukryciu – a przynajmniej nie wtedy, gdy chcesz osiągnąć korzyści wizerunkowe. Pomaganie jest dobre, ale nie musi być anonimowe. Organizując event o dobroczynnym podtekście pamiętaj, aby zrobić wokół niego szum.

Świetnie można do tego wykorzystać lokalne media, które chętnie informują o kreatywnych akcjach, nawet tych stricte komercyjnych. Niezawodną bronią promocyjną są także media społecznościowe oraz wszelkie firmowe kanały komunikacji z konsumentami (newsletter, strona www itd.).

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy