Event tylko dla przedstawicieli branży

Data wpisu: 23.09.2019

Eventy branżowe to nie tylko targi, ale także różnego rodzaju imprezy tematyczne, w których udział biorą wyłącznie starannie wyselekcjonowani goście. Zwykle są to przedstawiciele firm działających w danej branży, kontrahenci, najważniejsi klienci. Przykładem takiej imprezy może być event towarzyszący prezentacji nowego modelu samochodu konkretnej marki, na który oczywiście zaprosimy m.in. dilerów. O czym trzeba pamiętać organizując event tylko dla przedstawicieli danej branży? Najważniejsze elementy takiego wydarzenia wymieniamy w naszym poradniku.

Strefa chillout

To bardzo ważne miejsce, o którego wydzieleniu trzeba koniecznie pamiętać. Eventy branżowe mają to do siebie, że rzadko służą wyłącznie zabawie i relaksowi. Wiele osób przychodzi na nie w celach czysto biznesowych, aby spotkać się z potencjalnymi kontrahentami czy nawiązać pierwsze relacje handlowe. Organizator eventu musi im to umożliwić właśnie poprzez wydzielenie strefy chillout.

Jak sama nazwa wskazuje, jest to strefa, w której można się odprężyć. Nie docierają do niej hałasy z zewnątrz (szczególnie ważne, jeśli elementem eventu jest oprawa muzyczna), w środku można zjeść coś dobrego, napić się drinka, usiąść na wygodnej sofie etc. Wystrój i organizacja strefy mają sprzyjać owocnym rozmowom.

Stanowiska branżowe

Wielu gości eventów branżowych odwiedza je po to, aby zapoznać się z nowinkami w danym sektorze gospodarki. Jest to świetna okazja do tego, by promować nie tylko markę organizatora, ale także jego konkretne produkty czy usługi. W tym celu warto przewidzieć strefę ze stanowiskami branżowymi, na których do dyspozycji gości będą przedstawiciele firm czy hostessy rozdające ulotki, ofertówki i pakiety gadżetów reklamowych.

Główny temat w centrum uwagi

Event branżowy zawsze obraca się wokół głównego tematu – może to być np. nowy produkt, usługa, czy inne ważne wydarzenie, o którym przedstawiciele branży powinni się dowiedzieć. Warto zatem zadbać, aby ten motyw przewodni towarzyszył uczestnikom na dosłownie każdym kroku. Fajnie sprawdzają się tutaj chociażby iluminacje świetlne, np. rzucające na ściany nazwę i logo nowego produktu. Jeśli natomiast decydujemy się na promocję wydarzenia w mediach, należy dopilnować, aby komunikaty również skupiały się na głównym temacie eventu.

Branżowe smaczki

Przedstawiciele branży znają ją od podszewki, nierzadko też są jej pasjonatami. Warto to wykorzystać w celu uatrakcyjnienia samego eventu. Takimi smaczkami mogą być np. zestawy gadżetów reklamowych jednoznacznie nawiązujących do branży, występy artystyczne, w których wykorzystuje się branżowe motywy czy nawet specjalny catering (tort w kształcie branżowego przedmiotu, przekąski, których nazwy kojarzą się z danym sektorem itp.).

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy