Gift bag, czyli nieodłączny element eventu biznesowego

Data wpisu: 29.01.2019

Organizacja eventu biznesowego służy konkretnym celom. Najczęściej chodzi o wzmocnienie wizerunku marki lub wypromowanie jej w grupie docelowej. Aby było to możliwe, konieczna jest perfekcyjna organizacja. Jeśli goście będą się nudzić lub źle ocenią wartość merytoryczną wydarzenia,  raczej nie przybliży ich to do podjęcia decyzji o zacieśnieniu relacji z gospodarzem imprezy. Na końcowy efekt składa się wiele drobiazgów, które wywołują pozytywne wrażenia wśród gości. Świetnym przykładem są coraz popularniejsze gift bagi.

Czym jest gift bag?

Gift bag to po prostu torba prezentowa, którą wręcza się uczestnikom eventu biznesowego. Najczęściej ma to miejsce przy okazji organizacji:

  • Targów branżowych
  • Konferencji
  • Szkoleń
  • Imprez integracyjnych
  • Imprez okolicznościowych

Gift bag jest świetną pamiątką dla uczestników imprezy, która wzmacnia ich pozytywne wrażenia i pozwala im poczuć, że właśnie wzięli udział w jakimś istotnym wydarzeniu. Zabierają torbę do domu, wyjmują jej zawartość i tym samym mają znacznie dłuższy kontakt z marką gospodarza. Lepiej zapamiętują jej nazwę, kojarzą ją z czymś przyjemnym, co może mieć w przyszłości wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe czy biznesowe.

Jak wręczać gift bagi?

Najprościej będzie robić to przy wejściu na teren imprezy – ten sposób sprawdza się zwłaszcza przy okazji wydarzeń biletowanych, zamkniętych dla zwykłych „gapiów”. Gość dostaje torbę prezentową wraz z wejściówką, co stanowi miłe powitanie i od razu dobrze nastraja uczestnika.

Inną metodą jest wręczanie gift bagów już w trakcie imprezy – powinny się tym zająć wynajęte hostessy. Tutaj jednak istnieje ryzyko, że nie wszyscy uczestnicy otrzymają upominki.

W przypadku konferencji i innych wydarzeń „siedzących” warto rozważyć położenie gift bagów na miejscach dla uczestników. W środku koniecznie powinno się znaleźć coś, co może być przydatne podczas wysłuchiwania prelekcji czy innej formy wystąpienia – gospodarz może na przykład zacząć od słów: „A teraz zajrzyjcie do toreb, które położyliśmy na Waszych miejscach. Znajdziecie tam…”

Co włożyć do torby prezentowej?

Najważniejsze jest to, aby upominki w choćby luźny sposób nawiązywały do tematu przewodniego wydarzenia. Jeśli celem imprezy jest promocja wizerunku marki gospodarza, to oczywiście stawiamy na gadżety reklamowe ozdobione elementami identyfikacji wizualnej brandu.

Warto postawić na coś oryginalnego, co jednocześnie ma wartość utylitarną. Zwykłe pendrivy raczej nie robią już na nikim wrażenia, ale przenośne dyski łączące się z chmurą obliczeniową? To może być hit!

Oczywiście gift bagi to dodatkowy koszt, jednak naprawdę warto go ponieść, bo torba prezentowa wypełniona efektownymi upominkami z pewnością przełoży się na sukces wydarzenia. To inwestycja, a nie bezsensowny wydatek. 

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy