Imprezy CSR: przykłady i korzyści dla firm

Data wpisu: 02.07.2019

Event firmowy zawsze ma na celu zwiększenie rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa lub zapewnienie pracownikom świetnych warunków do integracji. A gdyby tak połączyć oba te elementy w ramach jednej imprezy? Taka idea przyświeca eventom typu CSR, które stają się coraz popularniejsze wśród polskich przedsiębiorców. Na czym to polega? Jakie są przykłady takich imprez? Wreszcie – jakie korzyści przynosi ich organizacja?

Impreza typu CSR, czyli właściwie co?

CSR to akronim od Corporate Social Responsibility, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Ten termin robi wielką karierę w polskiej przedsiębiorczości. Właściciele firm zauważają, że warto dbać o wizerunek marki nie tylko poprzez działania marketingowe, ale także dobroczynne. Ma to również pozytywny wpływ na motywację pracowników, którzy chcą czuć, że nie tylko pracują na rzecz przedsiębiorcy, ale także w pewnym stopniu przyczyniają się do poprawy losu innych.

Eventy CSR są zatem znakomitym sposobem na to, aby relatywnie niedużym kosztem poprawić notowania przedsiębiorstwa.

Pomysły na imprezę CSR

Pierwszy pomysł z brzegu: impreza integracyjna dla pracowników, podczas której zbierane są pieniądze na działania dobroczynne. Coś bardziej kreatywnego? Może to być gala jubileuszowa, podczas której nie używa się żadnych materiałów z plastiku. To manifest firmy, która dołącza do grona przedsiębiorstw dbających o los naszej planety i gatunków słabszych.

Właściwie każdy event firmowy może przybrać charakter imprezy CSR. Bardzo ciekawym pomysłem, często praktykowanym przez przedsiębiorstwa, jest organizowanie eventów stricte z myślą o potrzebujących – np. pracowniku, który znalazł się w trudnej sytuacji życiowej. W ten sposób można – choć brzmi to cynicznie – upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Zapewnić pracownikom integrację, jednocześnie wspierając kogoś. To znakomite narzędzie employer brandingu.

Inny pomysł: event, w ramach którego pracownicy wspólnie sadzą drzewa przed siedzibą firmy. Modny temat, fajna zabawa, mnóstwo pozytywnych emocji, a w efekcie ocieplenie wizerunku marki przedsiębiorstwa.

Wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa

Organizowanie eventów CSR przede wszystkim wzmacnia wizerunek marki. Pracownicy nabierają większego zaufania do pracodawcy, czują mocniejszą więź z przedsiębiorstwem i zyskują wrażenie, że ich praca ma jakiś głębszy sens.

Dobrze zorganizowaną i kreatywnie przemyślaną imprezę CSR można też „sprzedać” medialnie, zyskując tym samym praktycznie darmową promocję o dużym zasięgu.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy