Jak organizacja eventów może Ci pomóc w pozyskaniu najlepszych pracowników?

Data wpisu: 29.01.2020

Wszyscy dobrze wiemy, w jak trudnej sytuacji znajduje się polski rynek zatrudnienia. Ponad połowa firm w naszym kraju deklaruje trudności ze znalezieniem rąk do pracy – w branży budowlanej odsetek ten wynosi nawet blisko 70%. Pracodawcy imają się różnych sposobów, aby zwiększyć swoją atrakcyjność w oczach potencjalnych pracowników. Wciąż niewiele firm wykorzystuje do tego event marketing. Przekonaj się, jak to możliwe, że organizacja eventów ułatwia pozyskanie najbardziej wartościowych pracowników.

Eventy świadczą o mocnej pozycji firmy

W końcu organizacja imprez firmowych kosztuje i przedsiębiorstwa, które są w trudnej sytuacji finansowej, nie mogą sobie pozwolić na taką rozrzutność. Firmy stawiające na event marketing konsekwentnie budują swoją wiarygodność nie tylko w branży, ale też wśród potencjalnych pracowników.

Gdy widzisz w mediach relacje z różnych imprez firmowych, to naturalne jest, że myślisz o tych przedsiębiorstwach pozytywnie, nabierając do nich zaufania. Wykorzystaj ten efekt w swoim biznesie i dołącz do grona pożądanych pracodawców.

Eventy dla pracowników to świetna inwestycja w kadry

Pensja jest ważna, bonusy także, ale obecnie pracownicy wybierając miejsce zatrudnienia zwracają uwagę również na inne kwestie. Obraz atrakcyjnego pracodawcy buduje też jego podejście do pracowników, czyli chociażby to, czy inwestuje w ich rozwój, czy dba o dobrą atmosferę w firmie, czy pamięta o tym, aby zapewnić podwładnym odrobinę odskoczni od codziennych obowiązków.

Jeśli firma regularnie organizuje eventy z myślą o pracownikach, to taka informacja szybko rozchodzi się w branży. Pracownicy konkurencyjnych firm wymieniają się przecież opiniami na temat poszczególnych pracodawców. Zadbaj o to, aby Twoi podwładni mieli do opowiedzenia same dobre rzeczy swoim kolegom po fachu z innych firm.

Event może być okazją do lepszego poznania firmy

Nie wszystkie eventy firmowe muszą być zamknięte dla osób z zewnątrz. Organizując jakieś wydarzenie warto rozważyć zaproszenie na nie także ludzi, którzy na co dzień nie pracują w danej firmie. Celem będzie pokazanie im, że przedsiębiorstwo ma się świetnie, inwestuje w wizerunek, dba o pracowników, stwarza im komfortowe warunki do wykonywania swoich obowiązków. To zawsze dobra okazja do tego, aby przyciągnąć uwagę tych najbardziej wartościowych pracowników i w trakcie eventu przekonać ich, że powinni zmienić pracodawcę.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy