Mikołajki w centrum handlowym: sprawdzony pomysł na promocję marki

Data wpisu: 31.10.2019

Są takie daty w kalendarzu, które zawsze wywołują w nas pozytywne emocje – bez względu na pochodzenie, wyznanie czy światopogląd. Do tej kategorii spokojnie można zaliczyć Mikołajki. 6 grudnia w całej Polsce organizowane są różnego rodzaju imprezy, głównie z myślą o dzieciach. To także znakomita okazja do tego, aby zaplanować kampanię promocyjną marki centrum handlowego. Mikołajki w takim miejscu są tzw. pewniakiem – zawsze przynoszą wymierne korzyści wizerunkowe, ale też sprzedażowe.

Dlaczego warto?

Centrum handlowe wydaje się być naturalnym miejscem do organizacji imprezy mikołajkowej. W końcu jest to „święto” komercyjne, skierowane do dzieci, a współcześnie też – jakkolwiek cynicznie to nie zabrzmi – obmyślone na zmotywowanie nas do jeszcze głębszego sięgnięcia do portfela. Centrum handlowe, czyli oaza konsumpcjonizmu, świetnie się w to wszystko wpisuje.

Organizacja Mikołajek w centrum handlowym jest znakomitym pomysłem głównie z powodu daty. 6 grudnia wypada na niecałe 3 tygodnie przed świętami Bożego Narodzenia. W najlepsze trwa szał przedświątecznych zakupów. Mnóstwo osób zostawia sobie to właśnie na początek grudnia. Warto zachęcić tych konsumentów do tego, aby w Mikołajki zajrzeli do centrum handlowego i wydali sporo pieniędzy na prezenty czy inne rzeczy potrzebne do organizacji świąt.

Zorganizowanie Mikołajek w centrum handlowym przynosi jednak nie tylko korzyści stricte finansowe. Nie lekceważmy kwestii wizerunkowych. Taka impreza, nawet niewielka, wywołuje szeroki uśmiech na twarzach gości centrum, wprowadza ich w przyjemny nastrój, dzięki czemu obiekt będzie się im miło kojarzyć. Na pewno wpłynie to na ich decyzje konsumenckie w przyszłości.

O czym pamiętać?

Mikołajki w centrum handlowym przede wszystkim muszą być odpowiednio wypromowane. Nie wystarczy tylko rozwiesić plakaty na terenie obiektu. Konieczna jest akcja marketingowa w lokalnych mediach oraz w Internecie. Można w to zaangażować partnerów wydarzenia, a więc najemców, sponsorów czy nawet władze samorządowe. Tradycyjnie w takie akcje chętnie włączają się też redakcje lokalnych gazet, stacji radiowych i telewizji.

Bardzo ważne jest drobiazgowe przygotowanie scenariusza imprezy oraz wymyślenie czegoś, co na 100% przyciągnie do centrum mnóstwo klientów. Sprawdzonym sposobem jest zaproszenie jakieś gwiazdy – ponieważ Mikołajki są świętem dzieci, warto postawić na kogoś, kto rozpala wyobraźnię najmłodszych. W ostatnich latach doskonale sprawdzają się tutaj internetowi influencerzy, chociażby młodzieżowe gwiazdy YouTube.

Podpowiadamy również, aby rozważyć zorganizowanie konkursu lub loterii z atrakcyjnymi nagrodami. To zawsze wpływa na zwiększenie frekwencji podczas eventu mikołajkowego.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy