Udany lunch biznesowy: o czym nie można zapomnieć?

Data wpisu: 04.02.2020

Lunch biznesowy to bardzo popularny event, który w założeniu ma zebrać w jednym miejscu przedstawicieli biznesu i stworzyć im warunki do wymiany doświadczeń, wizytówek oraz zapoznania się z jakimś istotnym tematem. Dobrze zorganizowany lunch jest świetnym narzędziem do promocji wizerunku firmy, która na niego zaprosiła. W naszym poradniku podpowiadamy, jak przygotować taki event, by wycisnąć z niego jak najwięcej wizerunkowych korzyści.

Atrakcyjny temat przewodni

To zawsze jest punkt wyjścia do zorganizowania udanego lunchu biznesowego. Aby zagwarantować sobie dobrą frekwencję (a już zwłaszcza wtedy, gdy lunch jest biletowany), należy w pierwszej kolejności zadbać o taką tematykę, która zainteresuje zaproszonych gości. Biznes zawsze do czerwoności rozgrzewają zagadnienia związane z inwestycjami, zarządzaniem finansami, rynkiem zatrudnienia, zmianami w prawie itd. Dobry, angażujący temat to połowa sukcesu!

Cenieni prelegenci

Oczywiście nie zapominamy o tym, że zaproponowany temat przewodni musi zostać omówiony przez ekspertów. Jeśli ich nazwiska nic nikomu nie mówią lub nie stoją za nimi uznane marki, to lunch może się okazać klapą. Warto zatem zainwestować w zaproszenie prelegentów z wyższej półki, którzy nie tylko mają głęboką wiedzę w danym temacie, ale również potrafią ją ciekawie zaprezentować.

Poczęstunek

Nieodłączny element każdego lunchu biznesowego. Paradoksalnie to właśnie jakość poczęstunku może być tym, co ostatecznie przekona zaproszonego gościa do wzięcia udziału w wydarzeniu. Trzeba tutaj zadbać o atrakcyjny catering oraz oczywiście stały dostęp do kawy i herbaty. Lepiej jest postawić na szwedzki stół z przygotowanymi finger-foods, ponieważ większość biznesmenów nie ma czasu, aby pozwolić sobie na wystawny lunch serwowany do stolika. Poza tym samo wydarzenie nie powinno być zbyt długie (maksymalnie 2 godziny).

Odpowiednia lokalizacja

To bardzo ważna kwestia, ponieważ mówimy tutaj o wydarzeniu dość prestiżowym, wymagającym odpowiedniej oprawy. Lunch biznesowy należy zorganizować w miejscu o adekwatnej renomie – może to być restauracja, ale również dobrze elegancki biurowiec z wystarczająco dużą salą konferencyjną. Ważne jest przy tym, aby był to obiekt znajdujący się w centralnej części miasta – jeśli na lunch trzeba będzie dojechać np. kilkadziesiąt kilometrów czy stracić mnóstwo czasu w korkach, wielu gości po prostu zrezygnuje.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy