Wyjazd firmowy, który będzie nagrodą dla pracowników. O czym trzeba pamiętać?

Data wpisu: 11.01.2020

W zdecydowanej większości przypadków pracodawcy inwestują w wyjazdy firmowe z myślą o zintegrowaniu i zmotywowaniu zespołu pracowników. Taki event można jednak traktować również w kategorii nagrody. Atrakcyjny wyjazd sam w sobie stanowi element wpływający na satysfakcję z pracy w danej firmie, może być pozapłacowym dodatkiem do wynagrodzenia i dostatecznie dobrym powodem, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Chcąc zorganizować wyjazd firmowy w formie nagrody dla najlepszych pracowników trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które wymieniamy w naszym poradniku.

Ograniczona liczba miejsc

Zaczynamy od fundamentalnej sprawy. Jeśli chcesz, aby sami pracownicy traktowali zapowiedziany wyjazd firmowy w kategorii nagrody, to nie możesz dopuścić do tego, aby skorzystali z niego wszyscy. To byłoby – pisząc delikatnie – lekkie przekłamanie. Od razu więc ustal konkretne zasady. Czyli: firma zasponsoruje wyjazd na przykład 10 osobom, które będą się wyróżniać w ocenianym okresie. Ograniczoność oferty zawsze wzmaga rywalizację i podnosi jej atrakcyjność.

Nie oszczędzaj

Bardzo ważne jest to, aby sam wyjazd firmowy z założenia był atrakcją dla pracowników. Nie może to więc być coś powszechnego, sztampowego. Nie idź na łatwiznę i nie wykupuj pobytu w tym samym hotelu, w którym kilka razy do roku organizujesz szkolenia dla handlowców. Sięgnij głębiej do kieszeni i postaw na taki wyjazd, z którego sam chętnie być skorzystał. Pamiętaj, że to nie jest Twój koszt, ale inwestycja w zmotywowanie pracowników i wizerunek atrakcyjnego pracodawcy.

Zero elementów szkoleniowych

Wyjazd firmowy, który ma być dla pracowników nagrodą (i tak też być przez nich traktowany), nie może mieć wiele wspólnego z codziennymi obowiązkami zawodowymi. Daruj więc sobie różnego rodzaju wyjazdy do zagranicznej siedziby ważnego kontrahenta czy wycieczki po fabrykach firm działających w tej samej branży.

Nie samą pracą człowiek żyje, a skoro zapowiedź wyjazdu ma działać na zespół motywująco, to nie powinien on mieć znamion imprezy szkoleniowej czy o charakterze biznesowym. Owszem, można wpleść tego typu elementy (na przykład spotkanie z jakąś znaną i cenioną osobistością branżową), ale podstawę musi stanowić czysta turystyka.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy